روایت سهم‌الارثی که وقف فعالیت های قرآنی شد
کد خبر: 3853437
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

روایت سهم‌الارثی که وقف فعالیت های قرآنی شد

گروه اجتماعی ــ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی بندرانزلی با تأکید بر اینکه در پرتو آیات نورانی وحی می توان زندگی هدفمند داشت، گفت: علاقه ام به فعالیت های فرهنگی و مذهبی باعث شد تا خانه ای که به عنوان سهم‌الارثم بود را وقف فعالیت های قرآنی کنم.

وقف از بهترين نيکی ها و احسان ها بوده و صدقه جاريه‌ای است که پايدار مانده و با یکبار مصرف از بين نمی رود و حتی پس از فوت واقف اثرات نیک آن تمام نمی شود. در قرآن کریم آیات متعددی در رابطه با انفاق وجود دارد، یکی از آنها آیه سوم از سوره مبارکه بقره است که خدای متعال در خصوص ویژگی مؤمنان فرموده است: «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ؛ آنان كه به غيب ايمان مى‏‌آورند و نماز را بر پا مى دارند و از آنچه به ايشان روزى داده‏ ايم انفاق مى‌كنند».

در این هفته که فرصت خوبی برای معرفی این کار نیک و احسان ماندگار است سراغ بانویی می‌رویم که از سهم ارث خود چشم پوشید و آن را وقف فعالیت‌های قرآنی کرد.

معصومه بیژن، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی شهرستان بندرانزلی در گفت‌و گو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مذهبی در بندرانزلی به دنیا آمدم و از همان دوران نوجوانی با آموزه‌های دینی و قرآنی آشنا شدم. آغاز فعالیت‌های جدی و حضور در کلاس‌های قرآنی از زمانی بود که ۳۳ سال قبل و ۶ ماه بعد از ازدواج همسرم در جبهه‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید، در آن روزها سعی می‌کردم چشم‌انتظاری برای شهید جاویدالاثرم و دلتنگی‌هایی که برای همسرم داشتم را با حضور در کلاس‌های قرآنی پر کنم و با آیه های الهی دلم را تسکین دهم.

روایت سهم الارثی که وقف فعالیت های قرآنی شد

وی افزود: با شرکت در کلاس های آموزشی و همچنین ادامه تحصیل، علاقه ام به فعالیت‌های قرآنی بیشتر شد و توانستم وارد عرصه حفظ شوم، هرچند تا ۱۵ سال گذشته نیز چندین سال به عنوان پرستار در خدمت مادر بیمارم بودم و پس از فوت مادرم، به صورت جدی فعالیت‌های قرآنی را ادامه دادم.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی شهرستان بندرانزلی در خصوص فعالیت این مؤسسه گفت: از سال ۹۲ در مکانی اجاره ای فعالیت خود را آغاز کردیم ولی با توجه به اینکه خانه ای به عنوان ارث به من و خواهرم رسید هر دو توافق کردیم تا خانه را در راستای فعالیت‌های قرآنی وقف کنیم.

بیژن بیان کرد: در این وقف‌نامه قید شده تا زمانی که هر کدام از ما در قید حیات هستیم این مکان اختصاص به فعالیت‌های قرآنی داشته باشد و پس از آن نیز اوقاف و امور خیریه از این مکان در راستای ترویج فرهنگ دینی و اجرای فعالیت‌های قرآنی بهره‌برداری کند.

روایت سهم الارثی که وقف فعالیت های قرآنی شد

این بانوی فعال در عرصه ترویج فرهنگ قرآنی تأکید کرد: بعد از فوت مادرم، منزل مادری واقع در سنگاچین را با هدف انجام فعالیت های قرآنی، فرهنگی و مذهبی به حسینیه اختصاص دادیم و در حال حاضر این امور با استقبال خوب اهالی منطقه روبرو شده و کلاس های آموزشی قرآنی هم چنین برنامه هایی که در مناسبت‌های مذهبی اجرا می شود با حضور خوب اهالی منطقه روبه رو است.

وی با اشاره به اینکه عمل به قرآن برکات بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد، گفت: در کنار آموزش آیات قرآن کریم باید خود را ملزم به انجام تعالیم آیات نورانی و بدانیم و عامل به آن باشیم و تاکید به این امر باعث می شود تا زندگی هدفمند داشته باشیم و به کمال مورد نظر تربیت انسان در مکتب اسلام برسیم.

انتهای پیام
captcha